30 grudnia 2023

JAK WYGRAĆ Z MOBBINGIEM 6

Większość problemów i konfliktów wynika z różnych cech osobowości, komunikowania i zachowań.

Jeżeli jednak współpraca zaczyna się przejawiać w presję, to należy uruchomić umiejętność asertywności.

To pozwala na zwiększenie szansy obrony, własnej godności, przy jednoczesnym uwzględnieniu punktu widzenia przełożonego, który prawdopodobnie działa pod presją, co powoduje trudność w utrzymaniu własnych emocji. 

Zamiast odpowiedzieć agresją lub biernością zachowania stwórzmy styl asertywny, który broni nasze zachowanie i jednocześnie nie odbiera ich innym.

Patrząc na środowisko pracy mamy do czynienia z prawem pracownika i pracodawcy.

Ale istnieją także inne prawa, które dotyczą stosunków międzyludzkich.

Są to na przykład szacunek, tolerancja, wyrażenie potrzeb czy też wyrażanie emocji i uczuć. 

Łatwo w takim momencie popaść w pewnego rodzaju subiektywność, starając przypisać sobie prawo do wszystkich praw.

Pamiętajmy o jednym, każdy ma prawo popełniać błędy, ale musi przy okazji zaakceptować prawo szefa do ich wytknięcia. 

Czy też mamy prawo do domagania się pewnych rzeczy czy zobowiązań, ale przełożony ma prawo wymagać od nas prawidłowego wykonania pracy.

Ta zasada i pamiętanie o tym że prawo, jak byśmy je nie interpretowali dla naszych celów, zawsze ma swoje drugie Ja w prawie przełożonego do pewnych wymagań.

Co ważne w sytuacjach konfliktowych należy zachować równowagę w stosunku do domagania się pewnych praw i ich otrzymania. 

Należy wcielić się na krótko w skórę drugiej osoby i sprawdzić czy prawa s a rozdzielone uczciwie.

Żądaniowy stosunek przybierany w wielu przypadkach, prowadzi do zaostrzenia konfliktu przez co może przeobrazić się w mobbing.

 

Social Media

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.