Według opisu istnieją trzy poziomy zarządzania (menadżerowie i zastępcy menadżerów są na jednym poziomie).
Najniżej w hierarchii znajduje się lider grupy, któremu podlegają dwa do sześciu zespołów.
W naszym przypadku patrząc na poziom zarządzania są to kierownicy i ich odpowiednicy.
Każdą z grup zarządza lider zespołu (produkcyjny).
Liderzy grup są odpowiedzialni za dyscyplinowanie pracowników; wiele obowiązków przełożonych pierwszego stopnia przejęli właśnie liderzy zespołów.
Obowiązki liderów grup pokrywają się w dużym stopniu z obowiązkami inżynierów przemysłowych w tradycyjnych zakładach.
Liderzy grup posiadaj prawo veta przy zatrudnianiu nowych członków zespołu.
Liderzy zespołu– są kluczowym elementem Zarządzania Przez Stres.
Wielu twierdzi ze są naturalnym buforem pomiędzy liderem grupy (kierownikiem) a pracownikami.
Inni uważają ta grupę za szpiegów zarządu, którzy oprócz gromadzenia informacji na temat produkcji są emocjonalnymi przyrządami pomiarowymi, który bada jak dalece można przycisnąć pracownika.
Liderom stawia się zazwyczaj zbyt wiele wymagań, a ponadto są oni zawsze miedzy młotem i kowadłem.
Liderzy zespołów organizują krótkie spotkania przed uruchomieniem linii w celu przekazania krótkich informacji, rozdzielić pracę lub sporządzić raport.
Spotkania organizowane przez liderów grup (kierowników) są bardziej formalne.
Wszystko odbywa się w jednym celu, jak więcej wycisnąć, aby osiągnąć pożądany, wiecznie zmieniamy poziom.
Zespoły są także zachęcane do organizowania spotkań integracyjnych, wspólnego rozwiązywania problemów.
Określane przez związki zawodowe zarządzanie przez stres znajduje coraz większą rzeszę zwolenników w naszej niedokształconej kadrze.
Skupianie się na słupkach i zadaniach, które nie do końca są zgodne ze zdrowym rozsądkiem, prowadzi wśród kadry liderów do załamania i wypalenia zawodowego.
Oczywiście takie twierdzenie nie jest lubiane przez kadrę zarządzającą, lecz o takim fakcie świadczą badania, które przeprowadza M.O.P.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.